نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع»
سرخط خبرها

معاون استاندار خراسان رضوی: باید به سمت ظرفیت پذیرش ۶۰ تا ۸۰ میلیون زائر در سال حرکت کنیم

  • کد خبر: ۱۷۱۷۴۸
  • ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
معاون استاندار خراسان رضوی: باید به سمت ظرفیت پذیرش ۶۰ تا ۸۰ میلیون زائر در سال حرکت کنیم
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود باید به سمت ظرفیت پذیرش ۶۰ تا ۸۰ میلیون زائر در سال حرکت کنیم و این موضوع نیز امکان پذیر است و ظرفیت‌های آن در استان وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در همایش «حکمرانی متعالی» که صبح امروز در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: در بیانیه گام دوم، رهبر انقلاب اسلامی در بیان دستاورد‌های انقلاب از «معنویات» به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم یاد می‌کنند و از سوی دیگر، در توصیه‌ها و اولویت‌ها نیز عرصه «معنویت و اخلاق» را به عنوان یکی از عرصه‌های مهم معرفی می‌کنند.

وی افزود: نقطه مهم و قابل توجه این است که موضوع «زیارت» در این دو عرصه به عنوان یکی از موضوعات برجسته و مهم مطرح است و مهم این است که ما بتوانیم الگو و روشی را در دستور کار قرار دهیم که بتوانیم از این ظرفیت در حکمرانی متعالی به درستی استفاده کنیم و یکی از مهمترین سرمایه‌های ما در حرکت به سوی ساختن تمدن نوین اسلامی نیز استفاده از ظرفیت عظیم و گسترده زیارت است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد ضمن اشاره به برخی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود در عرصه زیارت از جمله ظرفیت‌های حمل و نقل هوایی و ریلی، ظرفیت‌های اقامتی و اسکان و وجود مهمترین پایگاه گردشگری سلامت برای زائران خارجی در مشهد خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی برترین نقطه جغرافیایی به لحاظ ظرفیت‌های «وقف» در جهان اسلام است. از سوی دیگر، وجود دومین قطب دانشگاهی کشور، پایگاه برتر ظرفیت‌های قرآنی قرآنی، بیشترین تشکل‌های فرهنگی و مذهبی و اجتماعی خیریه مردم نهاد نیز از جمله ظرفیت‌های مهم فرهنگی این استان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام گنابادی نژاد خاطرنشان کرد : با توجه به ظرفیت‌های موجود، باید به سمت ظرفیت پذیرش ۶۰ تا ۸۰ میلیون زائر در سال حرکت کنیم و این موضوع نیز امکان پذیر است و ظرفیت‌های آن در استان وجود دارد. ۴ رویکرد دارای اولویت در عرصه خدمت رسانی به زائران معاون استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز حاکمیت است که متقاضی است از ظرفیت زیارت حضرت رضا (ع) در عرصه نوسازی، بازسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی کشور استفاده کند و بهره‌مند شود.

وی افزود: متاسفانه نتوانسته ایم مزیت زیارت را به عنوان یک مزیت رشد و پیشرفت در بخش‌های رشد و پیشرفت کشور ببینیم و امیدواریم با الگوی حکمرانی متعالی، شاهد این موضوع باشیم.

حجت الاسلام گنابادی نژاد در ادامه گفت: در حال حاضر ۴ رویکرد برای ما اولویت دارد: نخستین رویکرد، ارتقای نگاه نخبگان و مسئولان به ظرفیت زیارت است که متاسفانه تا کنون به این موضوع توجه بایسته صورت نگرفته است. از سوی دیگر، در حوزه زیرساخت‌های مربوط به حوزه خدمات زائر نیز با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته، نقاط ضعف بسیار قابل توجه دارد که باید نسبت به آن توجه جدی صورت بگیرد. علاوه بر این، ارتقای فرهنگ میزبانی از جمله دیگر رویکرد‌های اولویت دار در استان است که باید در این زمینه، راهکار‌های متعدد و متنوع در حوزه‌های تولید محتوا، پژوهش، آموزش و تربیت صورت بگیرد.

وی افزود: افزون بر آنچه گفته شد، یکی دیگر از مهمترین موضوعات در عرصه برنامه ریزی و سیاست گذاری و قانون گذاری نیز که به آن کم توجهی شده است، این است باید روش اداره و مدیریت مشهد را با توجه به ظرفیت‌های موجود، بازنگری کنیم و اختیاراتی وجود داشته باشد که منابع و درآمد‌های موجود، در راستای خدمت به زائر و زیارت، ارتقا پیدا کند و امکان هزینه و اعمال آن در مشهد وجود داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->